2012. márc. 8.

Termések, állatok, kis izék...: egy keramikus otthona

Simon Edina fiatal keramikusról még 2007-ben készítettem Vizitkártya riportot. Először a végtelenül tündéri hangulatú kapolcsi kiállításaiba szerettem bele, ahol alkotótársával, Surmann Edittel kápráztatják el évről évre a nagyérdeműt. Nem is volt kétségem a felől, hogy a művésznő háza is hasonlóan mesés látványvilágú otthon. Egy alkotó, akinek tárgyai - termések, állatok és kis izék - nem pusztán csak díszek, hanem személyes használati eszközök: könyvtámaszok, szappantartók, fogasok, étkészletek, mosdótálak. Valamint pipacsos csészék, melyek közül ma gazdára talált egy a Vizitkártya és a Ceramicart közös játékában.
A teljes cikket, benne Edina sztoriját és tárgyai titkos életét  "Kis kosok a hegytetőn" címmel a 2007-es Vizitek közt találjátok itt a blogon.











2 megjegyzés:

  1. Hangulatos, meleg, szeretem a kapolcsi bemutatkozásait.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a munkáit!
    Az első manópárt még a Kederkóc nevű kézműves boltból kaptam a 2000-es évek elején... kétszer tört össze, kétszer ragasztottam... ma is megvan.
    A második munkája nálam egy olvasó manó... ő is nagy kedvenc :)

    VálaszTörlés